Σελίδες

06 Σεπτεμβρίου 2020

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ): «μια σφραγίδα μόνο…» ή ένα ουσιαστικό έγγραφο;


Οριστικοποιήθηκε η ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς για τις 14.09.2020.

 

Ειδικά για τα παιδιά που θα πάνε Νηπιαγωγείο και Α’ Δημοτικού θα χρειαστεί να προσκομίσουν στο σχολείο για την εγγραφή του παιδιού τους το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ). 

 

 

 Το ΑΔΥΜ είναι ένα πολύ σημαντικό έγγραφο που όμως δεν γνωρίζουν όλοι την αξία του.

 

Είναι ο συνολικός έλεγχος της υγείας των μαθητών πριν την έναρξη των μαθημάτων, που έχει σημασία για την πορεία και τις επιδόσεις του παιδιού κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και γιατί με την ευκαιρία του ΑΔΥΜ υπενθυμίζεται στους γονείς ο περιοδικός Παιδιατρικός έλεγχος που είναι σημαντικός για την σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών μας.

 

Ο περιοδικός Παιδιατρικός έλεγχος υπήρχε και πριν την πανδημία θα υπάρχει και μετά, μόνο που μετά θα μετράμε και τα σημάδια της πανδημίας πάνω στα παιδιά, εμβόλια που δεν έγιναν,  χρόνια νοσήματα που δεν διαγνώσθηκαν εγκαίρως, χρόνιες θεραπείες που δεν ρυθμίστηκαν σωστά, αναπτυξιακά θέματα και μαθησιακές δυσκολίες που πέρασαν σε δεύτερη μοίρα μετά το δίλημμα  μάσκα ή όχι μάσκα.

 

Το ΑΔΥΜ για μεν τα παιδιά που έχουν μια καλή και συνεπή Παιδιατρική παρακολούθηση είναι πραγματικά ένα τυπικό θέμα αλλά για τα παιδιά που λόγω των συνθηκών, οικονομικών ή κοινωνικών, έχουν πλημμελή ιατρική φροντίδα είναι μία ευκαιρία να επαναπροσδιοριστούν και να ρυθμιστούν πολλά θέματα που αφορούν την υγεία τους, είναι δηλαδή κάτι πολύ σημαντικότερο από «μια σφραγίδα μόνο…»

 

Στον περιοδικό Παιδιατρικό έλεγχο, ο Παιδίατρος θα συζητήσει με τους γονείς και:

 

·      Θα σημειώσει χρόνια προβλήματα υγείας του παιδιού καθώς και πιθανή αγωγή που  οφείλουν να γνωρίζουν οι δάσκαλοι. Για παράδειγμα όταν το παιδί έχει γνωστές αλλεργίες ή πάσχει από άσθμα έχει αξία η ενημέρωση του σχολείου

·      Θα σημειώσει προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού ή τυχόν γνωστές μαθησιακές δυσκολίες

·      Θα καταγράψει πιθανά προβλήματα υγείας στην οικογένεια που έχουν σημασία για το παιδί.

·      Θα συλλέξει πληροφορίες που πιθανόν στους γονείς να μοιάζουν ασήμαντες, όπως π.χ. η κοινωνικότητα του παιδιού και η ικανότητα του να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες

·      θα κάνει τον έλεγχο του βιβλιάριου εμβολίων του παιδιού, θα συμπληρώσει τυχόν εμβόλια που δεν έχουν γίνει και θα προγραμματίσει τα επόμενα.

·      Θα σημειώσει τα σωματομετρικά στοιχεία του παιδιού (βάρος, ύψος, BMI) και θα συμπληρώσει τις καμπύλες ανάπτυξης του παιδιού για τη διαπίστωση τυχόν προβλημάτων σωματικής ανάπτυξης

·      Θα αξιολογήσει την ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού, δηλαδή τις επιμέρους δεξιότητες του παιδιού

·      Θα κάνει την κλινική εξέταση όλων των συστημάτων του παιδιού

·      Θα συστήσει εργαστηριακό προληπτικό έλεγχο ή/και κλινική εξέταση από άλλες Παιδιατρικές υπο-ειδικότητες (π.χ. Παιδο-Οδοντίατρο ή Παιδο-Οφθαλμίατρο) αναλόγως με την ηλικία του παιδιού και  τα στοιχεία από το ατομικό ή οικογενειακό ιστορικό

·      Θα προτείνει το μελλοντικό πλάνο παρακολούθησης τους παιδιού, αλλά και

·      Θα συζητήσει τις δικές τους ανησυχίες (διατροφή, ύπνος, συνήθειες, συμπεριφορές) και απορίες.

·      και λόγω της ιδιαιτερότητας της εποχής, ο Παιδίατρος είναι ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος να τους εξηγήσει τα μέτρα προστασίας του παιδιού και της οικογένειας από τον κορωνοϊό.

 

Το ΑΔΥΜ είναι η επικοινωνία του Παιδιάτρου με το Σχολείο.

 

Η καλή συνεργασία οικογένειας, σχολείου και Παιδιάτρου είναι το καλύτερο δώρο για τα παιδιά μας για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

 



γράφει η Φωτεινή Σαμαρά

 Επιχειρηματίας, ΜΒΑ στην Διοίκηση Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου